Челябинският тракторен завод “УРАЛТРАК” пусна в експлоатация нова линия за йонно азотиране, която е част от производствената линия за дизелови двигатели с повишена мощност от серията В-92C2.

Челябинският тракторен завод “УРАЛТРАК” пусна в експлоатация нова линия за йонно азотиране, която е част от производствената линия за дизелови двигатели с повишена мощност от серията В-92C2.

ⓒ Александър Коваленко
От една страна, новината не е кой знае какво, но от друга…

На първо място, можем спокойно да забравим за 2В-12-3A, който в същия този „УРАЛТРАК“ е сглобяван на практика ръчно в единични екземпляри за Т-14 „Армата“. Много груб, дефектен и проблемен двигател, който се оказа, че “няма аналог в света” само на хартия. По този въпрос е очевидно – зачеркване.

Руският ВПК се опитва да увеличи производството на износените стари B-2 не толкова заради производството на нови танкове Т-72 и Т-90, а по-скоро за да замени тези, които са били извадени от складовете и повредени по време на боевете. Това, от своя страна, говори за това, че извадените от складовете танкове наистина все повече пристигат в окаяно състояние в заводите за възстановяване и се нуждаят от подмяна на цяла гама силови агрегати. С други думи, “хамбарите на родината” започват да трупат запаси, а канибализмът придобива задължителен повсеместен характер.

Между другото, тази тенденция поставя ребром въпроса за възстановяването на производството на Т-80 в “Омсктрансмаш”. Местенето на серийно или поне полусерийно производство на две силови установки не е като да разтеглиш гума върху глобус! От това можем да заключим, че през следващите години възстановяването и модернизацията на Т-80 ще остане на вече известното ниво от един ротен комплект на месец, и то при хубаво време.

Напред!

Източник: Александър Коваленко