Руската пропаганда активно разпространява новината, че руските автомобили Lada са станали лидер в продажбите на леки автомобили в Русия.
Това се представя като доказателство за успеха на „заместването на вноса“, но истинската причина за „успеха“ на руските Жигули е безпрецедентният спад на автомобилния пазар. През първите четири месеца на 2025 г. продажбите на леки автомобили в Русия са спаднали с повече от 25%.
Като се имат предвид огромните разходи за войната, недостъпността на кредитите за повечето руснаци поради високия дисконтов процент, икономическата криза и изтеглянето на редица западни автомобилни марки от руския пазар, евтините руски и китайски автомобили остават достъпни за руснаците. Това означава, че продажбите на по-евтините автомобили Lada са спаднали по-малко от продажбите на по-скъпите и по-качествени автомобили.
Продължавайки войната срещу Украйна, руснаците постепенно се връщат към ситуацията от времето на Съветския съюз, когато „Жигули“ беше абсолютен лидер по продажби, но само защото гражданите на СССР просто нямаха друг избор.
Източник: Център за борба с дезинформацията