Тема: Какво не харесва цензураторът на изкуството Копейкин? Фактчекинг на една лъжа за Кинофестивала ОКО 

Тема: Какво не харесва цензураторът на изкуството Копейкин? Фактчекинг на една лъжа за Кинофестивала ОКО 

Краят на годината ни кани да правим анализи и изводи. Предлагам да разгледаме един от стотици кейсове на руската пропаганда и манипулация – лъжа за фестивала на етнографското кино ОКО. Коста Костадинов записа видео за фестивала пълно с лъжи и заплахи. Този случай за пореден път показва, как лъжата съзнателно се продуцира от майстора на манипулациите Костадин Костадинов по една единствена причина – защото събитието е про Украйна, с една единствена цел – да се дискредитира всичко което е свързано с Украйна, Европа и Запада.

Копейкин казва, че никой не е обърнал внимание на събитието, с една дума събитието е пълен провал. Ако пълни зали и хиляди зрители онлайн са никой за г-н Костадинов да го попитаме тогава, а той самия защо обръща чак толкова внимание на кинофестивала, че да запише цяло видео, защото е никой? Или защото  му боде в гащите, и му изважда очите?

Сетне. Той поддава на съмнение международността на фестивала, като го определя само като украински. Термин международен означава дейност или кооперация между макар два народа. Фестивала призхожда от Украйна, това е факт, обаче таз година има филми от 61 държава на света, от всички материци и за пети път приема гости от цял свят. 

Копейкин нарича фестивала украински. 

Фестивала се ражда в Украйна, в Бесарация, в Болград, в столицата на бесарабските българи. 

  От 2023 година фестивалът е украинско-български, което означава пълно издание се прави и в Украйна, и в България, това е факта, манипулацията е в учудващия въпрос – защо в България? Г-н Костадинов прекрасно знае защо, но съзнателно не казва това на своята аудитория, защото всичко останало казано от него няма да има вече значение. А целта е да дискредитира събитието, нали така? 

Истината е в това, че екипа на фестивала състои предимно от бесарабски българи, които милеят за България и всичко българско. Които се грижат за това, България да знае истината за войната, Украйна, техен втори дом, и повече за самите тях. 

Копейкин: Защо България плаща на украински фестивал и колко е платил на наглите украинци? 

Това е казано в контекста загрижеността за Данъкоплатците на България, които финансират уж “украински” фестивал.  

 Ако е проучил господина информацията до тук, няма как да не знае, и значи съзнателно крие факта, че няколко членове на екипа имат българско гражданство. Съзнателно не казва името на директорката Таня Станева, защото веднага ще проличи лъжата му. Директорката на фестивала е управител на българска фирма “Пауърфилм продакшън”, с която по закон в рамките на правилника, като всеки български гражданин, кандидатства и в едната и в другата държавна институция.

Копейкин: украинците се гаврят с образа на Ботев, като го обличат като американски бездомник. 

Странно как така не му се привидяха хомосексуални намеци, както едни други “пазители”, които им се развихри фантазията щом видяха два мъже заедно, бяха обвинили плаката и организаторите. Тук много няма да обясняваме освен да прочетем замислената концепция и тазгодишната визия – двамата национални герои са герои на комикс, в който те стават приятели и общуват със същите си призиви, актуални и днес. Целта на осъвременяването на Ботев и Шевченко е именно това – в хипстерски съвременен стил да са направят по-близки за обществото и младежа, да не остават в бронз вити паметници и учебници, а да се помнят техните думи и призиви, тъй нужни днес. Затова фестивалът направи и дискусии, фокус разговор за будителите и в Болград в Украйна, и в София. И целта се удаде – хората ги почувстваха близки, плакаха и настръхваха. И споменаваха за това, как Ботев псуваше Русия. Че кой се гаври с Ботев, продавайки се на долна русия за копейки? 

Копейкин: фестивала бил не е етнографски, изброените четири филми нямаха нищо етнографско. 

Или Костадинов няма представа какво е етнография, въпреки това че се представя като учил тази наука, или се прави на ударен. 

Няма да коментираме изобщо неговото познание и анализ на изкуството, че ще го унизим, само ще посочим определението във Уикипедиа, може ще му открием очите:  това е наука за един народ, “народознание, която изучава утвърдилите се в традиции елементи на културата на даден народ или група народи– техните обичаи, бит, изкуство, облекло, език, занаяти, семейни и родови взаимоотношения, вярвания.” 

С една дума това е много широко понятие, всичко що се касае живота, проблемите и болките, определя идентичността и менталността на един народ. И погребението във посочения игралния филм “Сатурн” показва традиционния начин и отношението към смъртта и болката на загубата на едно семейство португалци. Режисьорите бяха на прожекцията и допълниха филма със разказа за бекстейджа. А филма “Цици” в който всъщност не виждаме цици, е отражение на менталността на определен народ, норвежците, върху темата на пубертета.

И тъй нататък. Всеки филм, включително и украинските филми за войната, разказват за идентичността, менталността, културата, корените, болките и надеждите на един народ. От 113 филми има и 100 процентно етнографски филми, които показват конкретна традиция, но за тях Въпросния анализатор Коста не споменава.

Копейкин пак пита за сумата, и заплашва държавните институции с писмо, в който ще пита размера на финансирането.  

Първо, няма как да не е проучил сумата, отпусната от Софийска община и от НФЦ, тя не е никаква тайна, е посочена публично и на сайтовете на държавните институции, и на сайта на ОКО и във социалните мрежи на фестивала. 

Знаем, че г-н Костадинов мрази Украйна и украинците и всичко, което е свързано с Украйна, особено след изгонването и черния печат от Украйна в началото на инвазията. Също така знаем, че мрази демокрацията, Европа, закона и свободата на словото. Разбираме също, че мрази и кмета на София Васил Терзиев и директора на НФЦ, и това видео както и цялата му дейност е гавра със общочовешките ценностите, манипулация със аудитория, която няма критическо мислене, и е способ за пореден път да се закачи със враговете си, и да си направи пиар, разбира се. Знаем, че Татяна Станева е враг и мишена номер едно за Костадинов, след като го обвини в тон лъжи за украинските българи. Също така и членовете на екипа на око Олександър Барон, Дана Митанова , партньорите Виктор Куртев са активисти и в обществената и информационна дейност и бяха инициатори на колективното писмо, прочетено в Парламента. Екипът беше поканен и в Европарламента да разкажи за лъжите и манипулациите на Костадинов за българската общност в Украйна. Абсолютно е ясно, откъде идват корените на това лъжливо манипулативно видео, пълно с омраза към сънародниците в Украйна и България като цяло. 

Копєйкін заплашва: няма позволи този фестивал да се случи пак.

Тук само искаме да попитаме “цензуратора”, как той няма да допусне провеждане на фестивал, който правят бесарабски българи, български граждани, с български фирма,  по закон в България? Ще ги убие ли? 

 Сюжета е направен специално за Бесарабски фронт, в рамките на програмата за борба с дезинформацията, с подкрепата на Министерство на външните работи на РБ, представлявано от Посолството на Република България в Киев.