Изглежда започнахме да забравяме за авионосния крайцер “Адмирал Кузнецов”…

Изглежда започнахме да забравяме за авионосния крайцер “Адмирал Кузнецов”…

Междувременно флагманът на руския флот продължава да потвърждава всички мои прогнози за тъжното му бъдеще.

Затова многократно съм отбелязвал, че ремонтът на „Кузя” е не толкова опит за възстановяване на боеспособността на авионосен крайцер и повишаване на неговата бойна ефективност чрез модернизация, а по-скоро златна мина за години наред за разкрадяване на бюджетните средства, отпускани за работите, извършени на кораба.

Корабът беше изпратен на ремонт през 2018 г., веднага след първата и срамната военна кампания в историята му в Средиземно море. Защо е срамна? Ами защото самолетоносачната група на “Кузя” тогава загуби два самолета – Су-33 и МиГ-29К. Тоест, изпратиха самолетоносач да бомбардира сирийските бунтовници, които дори нямаха ПЗРК и накрая загубиха два самолета… Но не за това говорим, въпреки, че историята за такъв срам наистина заслужава отделна история.

Всъщност от 2018 г. ремонтът на „Кузя“ многократно се отлагаше и винаги имаше причина за това. Или падането на кран и наводняването на плаващия док PD-50 в 82-ри кораборемонтен завод, или пожар по време на заваръчни работи и пожар на площ от 500 квадратни метра… Като цяло срокът за пускането на кораба от ремонта постоянно се изместваха напред, въпреки че беше очевидно, че те няма да бъдат спазени.

През лятото на 2023 г. беше обявено, че корабът най-накрая ще влезе в заводски морски изпитания през пролетта на 2024 г., а през есента на 2024 г. ще премине държавни изпитания с последващо прехвърляне на кораба в експлоатация през 2025 г.

През 2022 г. предположих, че ремонтът на „Кузя“ в най-добрия случай може да приключи през 2025 г. Тоест, „Адмирал Кузнецов” наистина може да стане нямащ аналог в света… по времетраене на ремонт. В края на краищата той вече е в ремонт толкова дълго, колкото е необходимо в нормалните развити страни за построяването на нов самолетоносач.

Например, серийният самолетоносач от серията Nimitz John Stennis е построен за 4 години, а Harry Truman за 5 години. 

И като цяло изглежда, че моята прогноза за завършването на ремонта на “Кузя” през 2025 г. трябва да се сбъдне, но се случи Голямата война и тя направи своите корекции. И какво виждаме?

Средата на юни 2024 г. е, а самолетоносещият крайцер „Адмирал Кузнецов“ не е излязъл за заводските ходови изпитания.

Помислете сами, как можете да освободите патица, която снася златни яйца? Особено в ерата на санкциите!

И затова „Кузя“, изпратен през 2018 г. на ремонт, който беше обещан да бъде върнат в експлоатация през 2021 г., поставя нов рекорд… Въпреки че, не… Истинският рекордьор по ремонт е горкият, тежкият атомният ракетен крайцер “Адмирал Нахимов” от проект 1144.2M (код “Орлан”), който беше изпратен за ремонт и модернизация през 1997 г. и продължава да преминава такива в предприятието “Севмаш” и до днес … Това е може би най-дългият ремонтиран кораб в историята на корабостроенето.

А вие казвате Русия няма съвременни рекорди в корабостроенето! Велика морска суперсила, уау!

Източник: Александър Коваленко