Руските авиокомпании започнаха да губят самолети на западни производители в резултат на санкциите, които ограничиха доставките на нови самолети в страната и забраниха поддръжката на съществуващите.
Според Росавиация, от края на октомври 2023 г. до 26 юни 2024 г. броят на самолетите, годни за полети, във флота на 13-те най-големи авиокомпании на Руската федерация е намалял с 3% – до 693 самолета.
Най-голям брой самолети през посочения период бяха изведени от експлоатация на авиокомпания “Русия” (член на групата “Аерофлот”), която загуби 12 самолета. Общо във флота му остават 124 самолета.
Авиокомпаниите S7 и Yamal загубиха по пет самолета, “Ютер” и “Аерофлот” загубиха по два. Източници на The Moskow Times потвърдиха, че намаляването на флота от самолети S7 се дължи на проблеми с поддръжката на лайнерите Airbus A320neo и A321neo: те са оборудвани с двигатели Pratt&Whitney от ново поколение, които не се ремонтират в Русия.
Източник: Цензор