Най-малко 14 самолета от този тип продължават да летят въпреки рисковете.
В Руската федерация най-малко 14 пътнически самолета Sukhoi Superjet 100 (SSJ-100) продължават да извършват полети, въпреки че във фюзелажа им са установени конструктивни дефекти.
Производителят ПАО „Яковлєв“ е информирал Росавиация за откритите недостатъци, вследствие на което регулаторът е издал директива за незабавна проверка и ремонт при необходимост. Засегнатите самолети са с серийни номера от 95104 до 95117, произведени през 2016 г.
По данни на специализирания сайт russianplanes.net, в списъка с оператори фигурират авиокомпаниите „Россия“, „Азимут“ и „Ямал“. Част от машините се съхраняват в различни организации, включително в КБ „Сухой“.
Според производствените доклади, проблемът засяга крепежните елементи на стрингерите – структурни детайли, които свързват корпуса на самолета. Недостатъците са локализирани в участъка между кабината на пилотите и пътническите врати.
Ситуацията подчертава трудностите пред руската авиационна индустрия след санкциите. Ръководителят на „Аерокомпозит“ Анатолий Гайдански призна, че страната няма собствени лагери и достатъчна електронна компонентна база, което принуждава производителите да разчитат на внос от „приятелски“ държави.
Паралелно с това проектът за новия руски самолет „Байкал“, който трябваше да замени остарелия Ан-2, е в застой, а серийното му производство вече не се планира.