„АвтоВАЗ“ призна за дефект с блокиращ волан при Lada Vesta – повече от година след първите инциденти

„АвтоВАЗ“ призна за дефект с блокиращ волан при Lada Vesta – повече от година след първите инциденти

Производителят „АвтоВАЗ“ официално обяви старта на сервизна кампания заради софтуерен дефект, който води до блокиране на волана при Lada Vesta от новото поколение (NG). Проблемът е известен още от пролетта на 2024 г., но едва сега компанията признава рисковете, които той носи за шофьори и пътници.

Според официалното съобщение, дефектът се появява, когато водачът изгаси двигателя и го стартира отново в рамките на по-малко от 5 секунди. Това поведение е довело до блокиране на волана в редица случаи, включително по време на движение.

Компанията обяви, че ще премахне 5-секундното изчакване чрез софтуерен ъпдейт, който ще се извършва при следващо планово обслужване.

Въпреки сериозността на проблема, „АвтоВАЗ“ подчертава, че не става дума за официална „отзивна кампания“, а за подобрение на „потребителските характеристики“.

Първите масови сигнали за блокиращ волан при Lada Vesta NG се появиха още през 2024 г., включително и с реални видеозаписи и свидетелства на шофьори. Един от тях описва случая така:
„Зимен ден, 10 минути след тръгване, чек лампата премигна и при завой воланът блокира. Колата беше почти нова – под 2000 км пробег.“

В новата инструкция за експлоатация, публикувана през август 2024 г., вече е включено предупреждение да се изчаква поне 5 секунди между изключване и ново стартиране на двигателя – нещо, което не фигурира в предишните редакции.

Производството на Lada Vesta NG започна през март 2023 г., като стартът беше отложен поради войната и недостиг на критични електронни компоненти.

Източник: „Известия“, документация на Lada